11.8.12

bu kızı yeniden büyütmeliyim!



"ne gemiler yaktım, ne gemiler yaktım
 o kadar yandı ki canım sonunda karşıdan baktım
 ne göreyim kendime yıldızlardan daha uzaktım." az sözle çok şey anlatmak buna denir herhalde.


"Ne ardına bakarak gelir bugüne aydınlık, ne de gelecek düşlerinde. Beklediğini anladığın an, yanlışta olduğunu anlamalısın. Tamamlanmayı, ulaşmayı, çözümü bekliyorsan mutluluk ve huzurun yanında değilsin demektir” diyor okuduğum satırlar. Bense kafamla onaylıyorum, evet diyorum an'da güzel, sihirli bir şeyler olmalı, yaşama değer katan, renklendiren. Her şeyin desturu ise önce "kendin". İçime bakıyorum, bir duvar saatinin arkasını el yordamıyla açan çocuk misali. Çarkları, pili görüyorum, akrep ve yelkovanı. Her şey ne kadar da basit görünüyor. Oysa onlar çalışmaya başlayınca tiyatro da açıyor mu perdesini.

Al bunları, kulaklarını tıka , sonra gözlerini de kapa.
İçinde kelimelere yeniden anlamlarını yükleyinceye kadar, cümleler kurma. Bırak harfler otursun yerine, bırak arınsın kalabalıklardan yüklemlerin. İçinden yeniden hecele hayatı.
Bir okuma bayramında ben omzuna kurdele takıncaya kadar, sakın okuma. Bitiştirme harfleri birbirine.
Özdeyişleri unut, deyimleri terket. Arkanda bırak aklına kazıdıklarını.
Her şeyi unuttuktan sonra.
İşte o zaman...
Sevdiğinin hatıra defterine yazar gibi yeniden yaz kendini. Kimselere bakmadan ve kopya çekmeden. Sadece kendini yaz. Üşüyen bir çocuğun kardan adam yapması gibi.

“Herşey çok güzel olacak” cümlesindeki ç kılığına bürünmüş b’yi bulunuz.

Bu satırlarla gizemli şeyler söylemedim ben. Hayatı, hayata verdiğimiz anlamları ne kadar da etraftan topluyoruz, kopyalıyoruz aslında. Başkalarının senaryolarını oynamak zorunda mıyız hep? Kurallarla, tecrübe denilen reflekslerle ve kitapların aklımıza soktuğu fikirlerle, ideolojerle.
Mevlana’nın kitaplarını suya fırlatışı var ya Şemsin. Öyle fırlatmalı bazen bildiklerimizi.

Ne diyordu Şems: ‘Gel al eline bir silgi, şu yeni başlayan güne bilgilerini silmekle başla’.

ve evet ben de farkındayım. bu kızı yeniden büyütmeliyim...

2 yorum:

Onur ŞATIR dedi ki...

Geneline diyecek kelime bulamıyorum "harika"dan başka, ama özellikle ç kılığına birinmiş b kısmı çok hoşuma gitti :)

... dedi ki...

Onur'um :)

Yorum Gönder